Monday, March 30, 2009

Tanggapan masyarakat yang salah tentang "The Earth Hour"

Tetapi hendaklah diingat bahawa ini hanyalah sekadar komentar dari aku. Jadi, jangan anda semua mahu hentam aku pula apabila aku tersalah taip ya. Kenapa aku cakap mereka itu mempuyai tanggapan yang salah tentang "Earth Hour"? Jangan marah aku, aku cakap mesti ada sebabnya. Kita seharusnya ingat dan faham bahawa tentang apa tujuan "Earth Hour" Wahai pembacaku semua, hendaklah kita semua ingat bahawa "Earth Hour" bukan hanya terbatas pada 8.30-9.30 malam 28 Mac lalu sahaja. Tetapi bertujuan untuk mewujudkan kesedaran kepada manusia sejagat tentang keburukan penggunaan elektrik secara berlebihan yang menyebabkan perubahan suhu sejagat. Kempen "Earth Hour" ini sepatutnya membuatkan semua manusia sedar dan ingat untuk menjimatkan elektrik pada masa akan datang, akan tetapi ramai yang beranggapan bahawa cukup hanya sekadar memadamkan lampu pada 8.20-9.30 malam 28 Mac lalu. Jadi ingatlah wahai pembaca ku semua untuk menjimatkan serta mengurangkan penggunaan elektrik pada setiap waktu. Ingatlah bahawa kita mewariskan generasi akan datang dengan bumi yang semakin tidak sihat jika kita tidak menjimatkan penggunaan elaktrik! Memadamkan itu bagus! Haha.

Terima kasih kerana mengambil berat terhadap bumi dengan membaca "post" ini.

10 comments:

  1. gila ah!
    insaf sekjap aq do!
    hahaha XD
    conclusion : jom hidup bergelap!

    ReplyDelete
  2. haha.i taw nape u ckp cmneh.sbb u taleyh tutup lmpu arituh kn ?
    ekeke

    ReplyDelete
  3. ak hanye bg nsht.
    terpulanglah kt korang.
    hahahahahah.

    ReplyDelete
  4. haha...
    btol2..
    aku sokong...
    nnt aku mao bgtao manger aku...
    bile mlm tutop je lmpu kepsi tuh...
    baru best...
    hhahah

    ReplyDelete
  5. candlelight dinner la nnt doe.
    hhahahahahahaaahahahahaha.

    ReplyDelete
  6. la..nie bukan psal ttup lmpu je..nie tuk jimatkn elektrik..so jgn on9 lme2..klo on9 je kje,sme gak cm bkak lmpu 2..kn..

    ReplyDelete
  7. haha.
    thnks.



    tol 2, kne jimatkn lektrik.
    tp cm ane ak nk post ag kalo ak x on9?
    hahahaha.
    k k, ak akn on9 kejap aje k.
    hahahaha.

    ReplyDelete
  8. wakakaka...kat tmpt tinggal aku lg pelik..

    semua beli lilin...aku pon saje je tanye tujuan beli lilin 2...dye kate kan dri kul 8.30-9.30 x de elektrik....

    wakakakaka

    ReplyDelete
  9. hahahahahaha
    tp bgos la doe.
    lewh jd kaye org yg jual lilin 2.
    hahahaha

    ReplyDelete