Sunday, March 29, 2009

Masuk Air Bersama Ibuku

Petang tadi ketika aku dan ibuku berehat-rehat di beranda berdua-duaan, kami minum petang bersama. Air kopi O' "kaw". Haha. Sesudah minum, kami pun merenung apa yang kami renungkan. Haha. Apa yang aku sedang merepek ini? Haha. Berbalik kepada tajuk aku, sedang ak perhatikan seekor lalat yang menghurungi gelasku dan seringkali berlegar-legar di sekeliling gelasku. Ibuku pun turut memerhatikan lalat itu. Nak tahu apa ang ibuku buat selepas itu? Ibuku meletakkan gelas itu di dalam plastik yang dicapainya. Aku pun memerhatikan gerak-geri ibuku itu. Dia berbuat begitu kerana ingin mungumpan lalat itu masuk ke dalam plastik. Hatiku berbisik sambil teruja, "mak ini macam dah masuk air dengan aku sahaja ini, ini sudah bagus". Hahaha. Aku pun melayan sahaja dia. Hahaha. Inilah yang dikatakan "Like mother, like son". Wahahaha.

Petang yang sungguh indah~

7 comments: