Thursday, May 14, 2009

Kau masih lagi ego! Aku harap kau baca wahai kawanku! Aku juga harap kau sedar!

Nama sahaja kawan, tapi kau. . . . . . . tak pernah nk fikir tentang kawan kau sendiri. Betul bukan? Kau masih lagi terlena dengan keegoan kau. Kenapa aku cakap kau ego? Sebab kau ituAku bukan nak "tacing" macam perempuan gedik lah sohai! Aku cuma mahu kau sedar sendiri di atas kesialapan kau. Sebab kau dah banyak kali buat begini seperti kau itu dapat keputusan "straight A" masa SPM. Kalau aku jadi ingin marah kau dan jadi seperti lelaki, kau akan kata yang aku ini cepat marah. Betul bukan? Kau kata kau pandai, mungkin. Kerana orang pandai tidak mengherdik orang lain tentang kebodohan atau kecacatan orang lain, sebaliknya mereka hanya diam. Diam-diam ubi berisi kawan. Aku bukan nak cakap yang aku ini tidak pernah buat begitu, walhal banyak kali sudah. Tetapi aku sedar akan kesilapan aku terhadap kawan aku dan aku meminta maaf. Kau? Tiada maaf bukan? Malah, kau hanya buat tidak tahu di depan aku. Aku bukan golongan yang memalukan orang lain. Golongan yang suka mengherdik orang lain. Aku bukan nak apa, aku harap kau baca.


Aku mahu tanya kepada sesiapa yang baca entri ini. Patutkah aku cakap terus terang degan dia? Aku takut nanti dia cakap aku serang dia pula. Aku hanya malas melayan benda-benda remeh temeh seperti ini.


Moga dijadikan tauladan.

5 comments:

  1. kawan tetap kawan an...
    cakap kat dye doe...baru puas ati
    kalu dye kawan kaw...dye akan terima ngan baik

    ReplyDelete
  2. kalo nk trus trang 2 oke je...
    tp kalo dya kt ko srang dya...
    x yah la kot...
    settlekn cara yg tbaek k

    ReplyDelete
  3. acely.ku rase ku kenal org yg kau maksudkan di atas.

    ku hanye mahu kau tahu.bahawa.lelaki itu sudah memohon maaf.tapi kau tidak tahu kerana.hanye certain2 org je taw min.

    ku hanye mahu kau tahu.dye bukan ego.and.jike benarlah org yg kau maksudkan ini ku kenal.ku mahu kau tahu.dye sudah memohon maaf.

    kau sahaja tidak mengetahuinye. :)

    ReplyDelete
  4. ku tawu sape doe.
    but ku uat tatao je ngn entry ko b4 diz.
    ku rase dye ta bermaksud nk ckp ko pendek akal or anything yg ko ckp tuh.
    gurau2 la kot.
    dye kn mmg camtuh kot.
    so chill aje min.
    :)

    hanya memberi pendapat kot.
    tidak memihak kepada sesiapa.
    :D

    ReplyDelete
  5. aku tanya korang, kalo ko wat dosa ngn Allah, ko minx maap kt sape?
    ade ko ckp ko menyesal n xnk wat ag kt org laen?
    msti r ko minx maap kt Allah an.
    so nape lak die kne ckp die minx maap kt korang?

    ahahahaha.
    senanye ak oke je.
    sje je.
    ahahhahhaa.
    kalo die oke, ak oke.
    tp mmg ak oke je.
    sbb ak ske senyum.
    ahahahahaa.
    (cm x msok topik je nie)

    ReplyDelete