Monday, May 11, 2009

Hey kawan! Sedarlah!

Kau itu sama bodoh dengan aku. Tiada apa yang kau perlu bandingkan dari segi kepandaian. UPU, kita sama tiada dapat. MATRIKS, kita sama juga tiada dapat. Lainlah kalau bilangan A dalam keputusan SPM kau melebihi aku, pada masa itu kau mahu cakap aku bodoh sekalipun tiada mengapa. Akan tetapi keputusannya kita sama. Sama bodoh. Tetapi kau masih PERASAN, masih ingat kau kebal kerana keegoan kau. Keegoan kau bak baju kalis peluru yang melitupi anggotamu dan kau berbangga dengannya. Telah lama aku diamkan perangai kau ini, akan tetapi kau masih tidak sedar. Kau fikir lawak bukan? Tatkala aku masuk ruang itu dan engkau mengatakan aku ini pendek akal. Tidak semena-mena aku diperlakukan begitu. Kau hanya mengikut otak kau yang KONONYA bijak itu. Kau fikir kau seorang sahaja yang BAGUS, PANDAI, dan HEBAT.



Ingatlah, hanya orang bodoh sahaja akan mengatakan orang lain bodoh. Jadilah macam orang yang pandai, hanya diam menunduk muka tiada berbangga.


Siapa yang makan cili, dia yang terasa pedasnya.

2 comments: